Vouchersysteem ter bevordering van digital media bij MKB’ers

September vorig jaar ging het Europese ImMediaTe project van start. Doelstelling is MKB’ers in de digital media sector te ondersteunen bij new market entry, internationalisering en andere groeistrategieën. Het ontbreekt veel bedrijven in de sector aan kennis/vaardigheden en contacten om een dergelijk stap op eigen benen te zetten. Er is bijvoorbeeld wel venture capital aanwezig, maar bedrijven die het nodig hebben, slagen er onvoldoende in de juiste contacten te leggen of zich op de juiste manier te presenteren.

ImMediaTe probeert dit te doorbreken door MKB’ers te ondersteunen met kennis, diensten en hulpmiddelen. Hierbij komt Dialogic in beeld. Om de ontwikkelde (en andere nuttige) diensten en hulpmiddelen zo toegankelijk mogelijk te maken, wordt namelijk een vouchersysteem ontwikkeld. Dialogic heeft - onder meer door de evaluatie van de Nederlandse innovatievoucher - veel ervaring met de karakteristieken en werking van een dergelijke systematiek. Binnen het ImMediaTe project staan we voor de taak deze aan te passen aan de kenmerken van de digital media sector en de behoeften van de betreffende MKB’ers.

Bij dit internationale project zijn diverse andere (buitenlandse) partijen betrokken, om te beginnen de vertegenwoordigers van een aantal Europese digital media clusters: Filas (Lazio), IIP Create (Amsterdam), 22@Barcelona (Barcelona), Fondazzjoni Temi Zammit (Maltha) en Cap Digital (Parijs).

Daarnaast een tweetal kennisinstellingen: Institute of Electronic Business (Berlijn) en Media Business School (Madrid).

En tot slot drie dienstenaanbieders: Innova (Rome), Living Labs Global (Kopenhagen) en Media-deals (Parijs).

  • Publicatienummer
  • Publicatiedatum
    31 december 2010
  •  
  • Projectnummer
    2009.009
  • Opdrachtgever(s)
    Europese Commissie
meer weten over dit onderwerp? Neem contact op met Rudi Bekkers
Principal consultant