Internationale Research Award voor onderzoek naar diensteninnovatie
De door Accenture gesponsorde leerstoel ‘Economics and Innovation Management’ van de Universidad Autónoma de Madrid reikt jaarlijks een onderzoeksprijs uit. Aangezien het thema ditmaal betrekking had op ‘Innovation in Services’, mocht een inzending vanuit Dialogic niet ontbreken. Na lang beraad heeft een internationale jury besloten de Annual Research Award toe te kennen aan twee papers. Eén daarvan is geschreven door de Dialogici Matthijs Janssen en Pim den Hertog, in samenwerking met Alexander Alexiev (AMSI, VU) en Carolina Castaldi (TU/e). Het paper “Management Innovation and Firm Performance in Service Innovation Management” is gebaseerd op onderzoek dat is uitgevoerd in het kader van het UWS-project naar open diensteninnovatie.
Onderdeel van de prijs was een ceremoniële uitreiking in Madrid. Onlangs mocht Matthijs, wiens promotieonderzoek betrekking heeft op het thema diensteninnovatie, de prijs in ontvangst nemen uit handen van juryvoorzitter prof. dr. Ian Miles. De jury prees de onderzoekers vooral om hun poging vaardigheden voor diensteninnovatie zodanig te meten dat ze vergelijkbaar zijn voor verschillende type organisaties.
Een recentere versie van het bekroonde paper is inmiddels ook geaccepteerd voor presentatie op de Annual Meeting of the Academy of Management in Florida, US. Naar verwachting zal het paper spoedig worden ingezonden voor publicatie.
Meer informatie over diensteninnovatie en diensteninnovatievaardigheden vindt u hier.
Utrecht, april 2013